Saturday 23 November 2013

China


Nihao my lovelies! I'm not going to apologize for not writing and being absent for twenty days, no, I'm not even going to promise to write more often from now on, because that could be a lie...and I don't want to lie to you.
I want to tell you that I'm writing from a different place and I had to give myself time to get to know my surroundings, the people, the culture, etc.
***
Nihao drage moje! Neću vam se izvinjavati zbog nepisanja i odsustva nekih dvadesetak dana, ne, neću ni davati obećanja da ću od sada pisati češće, jer bi to bila laž...a ja baš ne bih da vas lažem.
Želim da vam kažem da pišem sa druge strane sveta i morala sam sebi da dam vremena da upoznam okolinu, ljude, kulturu, itd.





Currently I am in Shenzhen, China. I'm working here, learning the language and having fun while trying to keep up with the tempo. So far I like it!
***
Trenutno se nalazim u Šenženu u Kini. Radim ovde, učim jezik i zabavljam se uz pokušaje praćenja ovog tempa. Za sada mi se dopada!


First impression

Everything here is so big, modern and high. The Chinese people on the other hand-are not-big and tall I mean. :)
I feel very relaxed, stress-free. I don't know if the Chinese are relaxed or frustrated, but China has this effect on me. Mostly. :) There is really no point in stressing or fussing because they will not understand you AT ALL, no matter how much you yell or how high you jump. So it's better to just breathe and work on saving your inner peace.
***
Ovde je sve veliko, moderno i visoko. Kinezi, s druge strane, nisu-ni veliki ni visoki. :)
Osećam se opušteno, bez stresa. Ne znam da li su kinezi nervozni ili opušteni, ali Kina je na mene ostavila ovakav utisak. Uglavnom. :) Zaista nema poente nervirati se i šiziti jer vas oni UOPŠTE neće razumeti, ma koliko glasno vikali ili visoko skakali. Najbolje je jednostavno disati polako i raditi na očuvanju svog unutrašnjeg mira.





Palms everywhere!/Palme svuda!

Food

The food is well, different. Some would say that it tastes like hospital food, some that it's disgusting, not tasty, not salty enough, but I think the word is just-different. There's always a KFC, McDonald's or Pizza Hut if you don't want to eat Chinese food.
***
Hrana je, hm, drugacija. Neki bi rekli da je kao bolnička hrana, neki da je odvratna, bezukusna, nedovoljno slana, ali ja mislim da je samo drugačija. U ostalom, uvek možete da nađete KFC, McDonald's ili Pizza Hut ako vam se ne jede kineska hrana.



Dumplings/Damplinzi

Rice with vegetables and chicken/Pirinač sa povrćem i piletinom


A very interesting type of fruit that tastes like melons./Interesantno voće koje ima ukus dinje.

Soup and dumplings/Supa i damplinzi


Chinese restaurant/Kineski restoran

Pizza Hut

Transportation

I have no desire to drive, because the drivers here are just plain crazy. It's chaos, everyone is going everywhere and I have a feeling that there are no rules. The metro is nice, crowded at times, but it works fine for me.
***
Nemam želju da vozim, jer su ovde vozači naprosto blesavi. Vlada haos, svi idu svududa i imam osećaj kao da pravila ne postoje. Metro je fin, neki put je gužva, ali meni odgovara.


This is a rare moment where there are a few cars./Ovo je jedan od retkih trenutaka kada auta nema na putu.

Ovako sam se zabavljala na aerodromima.


Look up!/Pogled na gore!

My building./Moja zgrada.

The bridge and lake in front of my building./Most i jezerce ispred moje zgrade.

Cosmetics

My next post will be about shopping and a new in so I will just show you my first impression when I visited the drugstore. If you want to buy feminine towels or anything similar, be prepared to gamble because it's all in Chinese and you just can't understand anything.. I decided to buy all of them and see which one is the one I need. :)
***
Moj sledeći post će biti o kupovini i novitetima, pa ću vam za sada samo pokazati svoj prvi utisak kada sam posetila drogeriju. Ako želite da kupite uloške ili nešto slično, pripremite se na lutriju jer je sve na kineskom i jednostavno ne možete da razumete ništa.Ja sam odlučila da kupim po jedan od svake vrste i onda natenane da vidim koji mi trebaju. :)





That's all from me today, hope you're all well and thank you for reading!
xoxo,
TamaraF
***
 To je sve od mene za danas, nadam se da ste svi dobro i hvala vam na čitanju!
:*
TamaraF



36 comments:

  1. Uzbudljivo, uzbudljivo. Baš će me radovati da čitam o tvojim doživljajima (iz) Kine jer je nesumnjivo da ćeš imati o čemu da nam pišeš.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti se dopada :) Gledacu da se drzim kozmetickih tema, mada je moj blog ts world of colors, tj o mom svetu, pa mogu da piskaram o svemu, samo sto nisam nikad imala ideju niti zelju. Sad je drugacije, pa cu uskoro da ubacim i novu rubriku :)

      Delete
  2. Ni hao ma?
    Kako si mi ulepsala dan i vratila tri godine unazad. Uzivaj, tamo je predivno. Ja sam bila u Guandongu pre 3 godine, isla kao prevodilac za firmu i provela carobna 2 meseca tamo. Od tada me je Kina ocarala, ljudi, hrana, mislim da bih tamo mogla da zivim. Naravno sve zavisi od toga u kom si delu, malo modernijem ili siromasnom, ali u svakom slucaju, PREDIVNO. Cak sam ovde pocela da ucim kineski.
    Ostala sam u kontaktu sa mnogo ljudi odande, i nadam se da ce uskoro biti prilike da opet odletim. Stvarno ti zavidim, i zelim diiiivan boravak. Ne znam sta volis da ruckas, ali ja sam bezala od KFC-a, jel sam njihovu hranu, mislim da sam skoro pa sve probala. I malo toga mi se nije dopalo.
    Malo se raspisah, ali si me bas zacnula. Kada pricas nekome ko nije bio, tesko je docarati recima. Ali ko je bio, razumece o cemu pricas.
    Pozdrav i SIE SIE za post!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaaaaaaaaa :)))) Mnogo mi je drago sto si ostavila komentar! Lepo je cuti koju rec od nekoga ko je bio... Verujem ti da si uzivala dok si bila ovde, ja se svaki dan budim toliko zadovoljna, prija mi sve. Dobro ima i onih ruznih stvari, ali su tako nebitne u odnosu na sve lepo sto sam videla, probala, a tu sam vrlo kratko.ŽNe jedem u KFCju, ne pada mi na pamet da bacam pare na nesto takvo. ja ulazim u one mini kineske restorancice sumjive cistoce i testiram sta mogu. Uglavnom tamanim pirinac i povrce uz damplinge i evo danas i juce uzeh ona njihova kuvana jaja... Sve je fino. Posle njihovog obroka se osecam fantasticno, nikad tesko i umorno kao kod kuce...
      Pisacu jos, drago mi je da ti se dopada!
      Do sledeceg posta-zai jian!

      Delete
    2. Dumplings i fried rice su mi omiljeni. I oni njihovi cajevi, sam nacin kada pripremaju caj i sipaju ih u one male nazovi soljice, i cela ta procedura ispijanja caja. Stvaro su posebni. Cak su me navikli da pijem kuvanu vodu,sto i dan danas praktikujem ujutru,jer umije organizam. Sam nacin ishrane i cajevi su mi toliko poboljsali kozu u tom periodu, a da ne pricam o izgubljenim kilogramima, ne zato sto sam gladovala, nego zato sto sam jela raznovrsnu i laganu hranu. I naravno, KTV KARAOKE. Nemoj to da propustis.
      Jos jednom ti zelim lep provod! Pozzzz... :)))

      Delete
    3. Jaoo pocela sam i ja da pijem toplu vodu :D hahaha a kad sam dosla samo sam shizila jer mi daju toplu vodu :D
      Morala sam da ti javim ovo :) haha

      Delete
  3. Auuuuuu dokle si ti stigla? :)))
    Drago mi je sto si opustena a nova ti je sredina.
    Uzivaj i sretno sa uloscima hahah

    Jedva cekam da vidim kupovinu njihove kozmetike :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha hvala! Da ulosci su onako, glavna tema :D Bice jos o shoppingu, samo slicice da napravim.

      Delete
  4. Daj jos postova, ovo je potpuno genijalno :D.

    Inace pratim sve po fb-u, ali sam odusevljena i htela bih da jos pises ukoliko imas materijala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nemam slika, posto sam u ptoreklih 16 dana bila dosta lenja, ali cu definitivno sebe malo da aktiviram i da obrisem prasinu sa aparata, pa cu kuckati jos. Hvala ti :*

      Delete
  5. Ti si jako rečita, još imaš i dara da sve to lepo skladno urediš. Alal vera, prijatno iznenađeni zemljak na 1400km severnije! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Tales! Nisam ocekivala da ces ti navratiti ovde :) Drago mi je da ti se dopada. Ovaj blog izgleda dobija novu rubriku :)

      Delete
  6. Super su ti fotografije, a hrana deluje yummy! Srećno sa ulošcima! ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha! Hvala :D S obyirom da sam na njih prve naletela, bilo je logicno da budu u postu iako se o njima realno retko ili nikada ne pise :)

      Delete
  7. Prekrasan post, i hoćemo još :) Ja nisam nikad bila u Kini, ali mama mi je bila prije koje godine i nikako se nije mogla naviknuti na hranu i njezin komentar je bio kao i tvoj "drukčija". Sretno :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ipak je lepse i kulturnije reci da je nesto drug

      Delete
  8. Uživala sam čitajući post i gledajući slike :) Obožavam putopise pa tako jedva čekam novi post :) Piši o svemu, vidi se da ti je lepo i da uživaš! Pozdrav, Lidija!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da si uzivala! Puno pozdrava! :)

      Delete
  9. Tamara, zavidim ti i ja bih u Kinu! Jedva čekam da nam pišeš još postova, čitaću ih sa uživanjem! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dodji, dodjiiiii! Drago mi je da ti se dopada post!

      Delete
  10. Vau, Kina! Fenomenalno! :) Hoćemo još postova, o bilo čemu, sve je zanimljivo :) I da, zavidim ti na hrani :D Uživaj! :)

    ReplyDelete
  11. Genijalno, kakva sredina. A pitala sam se što te nema. Sa nestrpljenjem iščekujem post o hjihovoj kozmetici, mada je lepo pročitati i travel/lifestyle postove. Uživaj :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala draga! Evo stigao je novi post, a uskoro cu malo i recenzija.. U poslednje vreme od silne jurnjave i nove zemlje, nemam bas inspiraciju...

      Delete
  12. Genijalno. A pitala sam se što te nema. Sa nestrpljenjem iščekujem kozmetičke postove, mada je fenomenalno pročitati i travel/lifestyle postove. Uživaj :)

    ReplyDelete
  13. Nisi prijavila da ides u Kinu! :P :D
    Vidim da se ti super zabavljas sto je najbitnije. ;) Uzivaj i da nam cesto pises!!!!
    Fotke su fenomenalne. Hocemo jos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaahhh jbg ave se desilo tako ludo da nisam ni stigla da se hvalim :D
      Evo stize sledeci post a samo malo da se ustalim i smestim pa ce valjda ici brze. :) Hvala ti, drago mi je da ti se dopada! :)

      Delete
  14. joj pa ja tek vidim ovaj post, došla da vidim zašto te nema u zadnje vrijeme, kad ona do Kine stigla ! :)
    jedva čekam nove postove jer ovo je super. jooooooooš :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah drago mi je da neko brine gde sam :* <3 Drago mi je i da ti se dopada post! :)

      Delete
  15. Pa ti si na drugom kraju planete?! DIVNO! Divan post. Idem dalje da citam sve i molim te da nas "malo po malo" iznenadis ovakvim postovima :) Uzivaj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hocu Jeco, vidim da se svima dopada, pa planiram povremeno da kuckam o Kini :)

      Delete
  16. Nasla sam odgovor otkud ti tu, kad ja krenem od najnovijeg posta, a propustila sam ovaj.
    Da znas da ti zavidim, ja bih se sutra spakovala pa se zaputila u Kinu, Koreju ( juznu ), Japan, jer jako volim azijsku kulturu.
    Cak gajim i stanovitu slabost na kosooke momek haha. :-)
    Radujem se unaprijed tvojim novim kineskim postovima, bice to jako zanimljivo citati. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. JAooo nisam znala! :) Hehehe, onda pakuj kofer i dodji! Kod mene ima trosed slobodan za goste :) A verujem da bi vrlo brzo i posao pronasla :)

      Delete
    2. Treba li im profesor njemackog ? :-)
      Eto mene. ;-))

      Delete