Thursday 18 April 2013

Visit Sirogojno

Weekend Trip To...




Yes, it's the Open Air Museum "Old Village" in Sirogojno, Serbia! :)
***
Da, to je muzej na otvorenom "Staro selo" u Sirogojnu! :)



The toughest part of every trip for me is packing. Oh it's hell. Honestly. I never know how much clothes to bring, will it be enough, will I have enough make-up, do I even need make-up, how many body lotions should I take, what if it's sunny one day and freezing cold the other... So, I always start packing a few days before the actual trip, and by the time we leave, I am pretty much exhausted. :D
***
Najteži deo svakog putovanja za mene je pakovanje. Ooo to je pakao. Zaista. Nikad ne znam koliko garderobe da ponesem, da li će to biti dovoljno, da li ću imati dovoljno šminke, da li mi je uopšte potrebna šminka, koliko losiona za telo da ponesem, šta ako jedan dan bude sunčano a drugi ledara... Tako, ja počnem da se spremam par dana pre tog putovanja, i do samog polaska, ja sam već premorena. :D


This time I packed like this.

***

Ovaj put sam se ovako spakovala.



I'm not joking. I really couldn't decide. :)
***

Ne šalim se. Stvarno nisam mogla da se odlučim. :)





Okay, I am kidding! :D This was just a test packing and I really wanted to see if all my stuff would fit in one suitcase. It didn't.
My actual suitcase looked like this.
***

Dobro, šalim se! :D Ovo je bilo samo probno pakovanje i stvarno sam želela da vidim hoće li sve moje stvari stati u jedan kofer. Nisu.
Zapravo sam se spakovala ovako.


Now that we've got that covered, I wanted to take the time and tell you a little bit about the wonderful place I visited.
Sirogojno is a village located on Mt Zlatibor in west Serbia. I stayed at the Sirogojno "Old Village" Open Air Museum, where they have cute little wooden cottages for rent. This museum presents traditional architecture, lifestyle and housing in the Zlatibor region. These authentic objects were collected from the region and transferred to this location, and there are 50 of them. The museum together with the church nearby was placed under the protection of the country and declared cultural heritage of great importance for Serbia. More about the Open Air Museum "Old Village" read here.
***
E, pošto smo to obavili, htela sam da odvojim malo vremena i napišem Vam koju reč o ovom divnom mestu koje sam posetila.
Sirogojno se nalazi na planini Zlatibor na zapadu Srbije. Odsela sam u muzeju na otvorenom koji se zove "Staro selo", gde imaju slatke male drvene kućice za iznajmljivanje. Ovaj muzej predstavlja tradicionalnu arhitekturu, način života i stambenu izgradnju u ovoj regiji. Ovi autentični objekti prikupljeni su i postavljeni na ovu lokaciju i ima ih oko 50. Muzej i obližnja crkva Sv. Petra i Pavla, su pod zaštitom države i važe za kulturno nasleđe, spomenik kulture prve kategorije, od izuzetnog značaja za kulturu Srbije. Više o muzeju na otvorenom "Staro selo" pročitajte ovde.



The accomodation and food are very nice, not too expensive, and the nature is breath-taking so you will enjoy every minute of your stay.
***
Smeštaj i hrana su odlični, ne previše skupi, a priroda oduzima dah, pa ćete uživati svaki minut Vaseg boravka tamo.

A rentable cottage

The "Vajat" cottage where I stayed

^You can rent a cottage just like this one above and have an amazing time and if you like to do a little shopping while traveling, you can go to the market nearby and buy different souvenirs or even a handmade wool sweater and other clothing items. There is an official web-site for Sirogojno Style (clothes) but you can also buy similar clothes at the market (and get them cheaper). 
***

Možete da iznajmite kućicu kao ova na slici iznad i divno se provedete, a ako pride volite da šopingujete dok ste na putu, možete da skoknete do pijace koja se nalazi u blizini i kupite raznorazne suvenire ili neki vuneni džemper i slično. Postoji i zvanični sajt Sirogojno Style (odeća, itd) ali sličnu odeću takođe možete kupiti na pijaci (i uštedeti koji dinar).

Woolen sweaters at the market
How do you pack when you travel? Have you ever visited Sirogojno? 
***
Kako se Vi pakujete za putovanja? Jeste li bili u Sirogojnu?

12 comments:

  1. Divne slike a tamo je prelepo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! :) Morala sam jedan relaksirajuci post da objavim :) Slike nisu ni 30% pokazale koliko je lepo...

      Delete
  2. Fantasticne su ti fotografije! Bas sam uzivala dok sam ih proucavala. Mislim da nisam nikad bila u Sirogojnu mada na Zlatiboru jesam. Ja isto danima prvo razmisljam sta cu poneti na put i naravno uvek preteram sa gardarobom. :D Uvek se drzim onog - bolje da imam sa sobom i da mi ne treba nego da nemam a da mi treba. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha eto, neko me razume! Na kraju ponesem vise i crknem jer moram sama to da vucem naokolo :D
      Drago mi je da su ti se svidele slike :) Ostatak cu da objavljujem na fb stranici, posto mi je bilo malo bzw da zatrpavam blog slikama...

      Delete
  3. Divan post, lepo si se spakovala, sve te razumem, ja nosim kofer u koji mogu da stanem ja, bukvalno, nez obzira gde idem i koliko dana ostajem... Poseća me na ovaj video http://www.youtube.com/watch?v=O3qiXZRFmRY :D
    Lepo je Sirogojno... I fotke su ti divne!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala draga! Hahaa a ko ti nosi taj kofer? Mene teraju da sama svoje nosim, pa samim tim odlucih da smanjim bagaz jer crknem a sama sam kriva :D
      Hahaha akako sam se nasmejala na video! Ja sam takva...

      Delete
  4. Taman mi je laknulo kad sam videla prve slike, pomislih kako sam konačno srela još nekog ko nosi gooomilu kozmetike kao ono ipak ispadoh najgora od sve dece :D
    Sirogojno je jako lepo, jedno od retkih etno sela koje zaista izgleda autentično, drugarica mi je živela blizu pa sam ga posetila nekoliko puta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha nisi ti najgora, veruj mi. Ja sam zaista zelela da ponesem to sve, ali poucena prethodnim iskustvima gde svoj kofer vucem SAMO JA, resih da ponesem max 10 stvarcica i da olaksam sebi muke uz pomisao "Boze, pa to je samo tri dana Tamara!"
      Ali patila sam. Veruj mi. Falila mi je svaka kremica i senkica koje su bile ostavljene kod kuce :D
      Uhhh Sirogojno... <3 A tek smestaj... <3

      Delete
  5. Hahah kako me je fino nasmejala slika sa koferom i sminkom :D
    Ipak je ono sto si ti spakovala za vikend sasvim dovoljno :) Prelepe su slike,verujem da si se odlicno provela :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheh, drago mi je da te je nasmejalo :D I ja sam se cerekala dok sam se pakovala, oba puta :)
      ao divno je bilo, svima preporucujem da idu :)

      Delete
  6. That cottage looks really cute!

    I normally pack really light when I travel. I bring clothes to layer and in neutral colours, and with my makeup - I just bring my favourite items - mascara, foundation, 1 eyeshadow palette and 2 couple of lipsticks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, you're good :D You are very good! Teach me! :D Haha! It's a mess when I pack, and I don't know what light means :D

      Delete